Thursday 17 August 2017

Average Dagligen Range Adr Forex Indikator


ADR - Average Daily Range Här en indikator för att skriva ut det genomsnittliga dagliga intervallet som ett nummer (nuvarande intervall på idag, adr 50, adr 100). Uppdatering: Gjorde det lite mer användarvänligt, genom att lägga till några fler parametrar (byta till den dagliga tidsramen och anpassningsbara färger). Personligen behöver jag bara dagliga intervall och som standardfärgerna. Men kanske någon annan vill se dessa intervall på andra tidsramar och eller vill ändra färgerna på grund av en ljus bakgrund. Gånger Meddelande Publicering upphovsrättsligt skyddat material är strängt förbjudet. Om du tror att det finns upphovsrättsskyddat material i det här avsnittet kan du använda formuläret för upphävande av upphovsrättsintrång för att skicka ett krav. Formelkällkod Så här installerar du cBots amp-indikatorer Ladda ner indikatorn eller cBot. Dubbelklicka på den nedladdade filen. Detta installerar alla nödvändiga filer i cAlgo. Hitta indikatorcbot du vill använda från menyn till vänster. Lägg till en instans av indicatorcBot att köra. Hämta indikatorn Dubbelklicka på den nedladdade filen. Detta installerar alla nödvändiga filer i cTrader. Välj indikatorn från Anpassad i funktionerna (f) i tabellens övre mittpunkt Ange parametrarna och klicka på OK kechel - 16 januari 2015 17:46 Tack Dirk, tummen upp. Diran76 - 16 januari 2015 20:58 Du är välkommen. Jag har lagt till några ytterligare parametrar, så det är lite mer anpassningsbart utan att redigera det med cAlgo-miljön. I. oldham - mars 09, 2016 18:27 Stor indikator. Jag kan inte ändra färgen. Jag använder en vit rygg och verkar inte kunna chane inställningen till svart. I39m Jag gör något som är fel diran76 - 30 april 2016 17:53 Hej Ian, var vänlig ändra den till 39Black39. Ctdnapireferencecolors - för ytterligare färgnamn. Msforex - 29 maj 2016 01:28 Hej Dirk, bra jobb. Jag skulle vilja lägga till din indikator en annan info - HL-rad sista slutna ljuset. I det dagliga intervallet igår ljus. Kan du hjälpa mig att koda detta. Tack msforex - 29 maj, 2016 16:09 zumzum - 21 juli 2016 13:02 tack för delningen. En idé, sätt rangeadr, rangeadr150 och rangeadr200 beräkning i Initialise-funktionen annars är det mycket onödigt beräknat på varje tick. Jag ser på en indikator för MT4 som kan beräkna det årliga genomsnittliga dagliga intervallet för valfritt valutapar. Jag har sett mycket där ute utan några ingångar alls eller några som kan göra upp till 100 dagar etc, men vill kunna beräkna ADR för ett handelsår och visa det bara i ett hörn som pips. Vem som helst känner till en sådan indikator Titta på MetaTrader ATR-inbyggd indikator - ställ in det du vill eller ändra det jag inte är efter genomsnittligt sant intervall men genomsnittligt dagligt intervall. De är inte samma BorrowBoy, men tack för ditt svar. Jag tog en del kod från Forum on ForexFactory och städade det lite. Forex Tips 8211 Var försiktig med genomsnittliga dagliga intervaller Jag har nyligen arbetat nära en liten grupp nybörjare. Arbeta med nybörjare har tvingat mig att komma ihåg mycket Forex-kunskap som jag har glömt. Mycket av denna kunskap har blivit instinktiv i min handel så jag använder den utan att veta eller tänka på det. En av dessa kunskaper är hur viktigt att veta och vara försiktig med ett par genomsnittligt dagligt intervall (ADR). Varför ska du oroa dig för ett par ADR Tja, när ett par når sin ADR för dagen det tenderar att sakta ner, vilket gör det mycket svårare att byta paret. Nedan finns de aktuella 200 dagars ADR-siffrorna för EU och GU: EU 128 pips GU 116 pips Vi kan föreställa oss att EU har valt 148 pips idag, vilket är 20 pips bortom it8217s ADR, och jag ser en bra handelsuppsättning på den. Om du går in i handelsuppsättningen kommer det att krävas att jag ställer in ett mål som går ännu längre bort än ADR-handeln, den här handeln kan vara ett bra drag. Detta beror på att statistiskt EU inte kan förväntas sträcka sig mycket mer än det redan har. Så om jag går in oddsen skulle staplas mot mig från början. Du kan se ett exempel på den här handeln nedan, de gröna linjerna visar dagintervallet, det blå visar handelsinträdet och den röda handelsutgången. Som du kan se efter att handeln ingick EURUSD upp 10 fler pips innan priset stagnerade och reverserade. Det kommer säkert att finnas dagar där ADR är mycket överträffat, så att du inte ska omedelbart avvisa en handel eftersom paret har nått det8217s ADR. Det bör dock definitivt vara en faktor när man överväger en handel. Har några frågor Lämna en kommentar nedan och jag kommer att svara på dem. Lämna ett svar Hej Nick, om ett par är i kanten av dess ADR och du såg en omvänd uppsättning l8217m gissar som kan vara bra att ta som priset skulle gå tillbaka På sig själv som är tillbaka från var den kom och sålunda inte förlänger intervallet och även om det hade rest 150 pips skulle det kunna gå tillbaka en annan 150 utan att utöka det intervallet. Skulle det vara fallet och i själva verket skulle det kunna hjälpa en omkastningssats - up om priset ligger i ytterligheten av det dagliga sortimentet, eftersom det är mer sannolikt att det kommer tillbaka. Också, vad är den bästa ser tillbaka perioden som används för att mäta aktuell prisåtgärd, varför skulle det vara ADR från det senaste 51021 eller till och med 30 dagar Tack i förväg är det bra att kunna välja dina hjärnor och dra nytta av din upplevelse. Det är en lysande plats, så tack igen för alla dina ansträngningar. Hej igen Nick, vidare till min sista e-post, ville jag köra något av dig. Jag kom bara ihåg denna nifty free-indikatorn som placerar ett ADR-projektion på ditt diagram för att du är baserat på 14-tiden ADR jag tänker och placerar snygga linjer vid 80 och 100 av sortimentet. Detta är länken för att ladda ner it8230 8230.och jag undrade om du tror att det skulle vara en hjälp eller ett hinder Tack, Michael. Ja, det är korrekt så länge det rör sig inom gränserna för intervallet, jag förväntar mig inte någon långsam nedgång. Endast om det rör sig utanför gränserna för sitt normala intervall. Jag ska kolla in den indikatorn, jag bygger något liknande så det anser det definitivt vara en hjälp Med den dagliga ADR, var ska du beräkna ADR-området, London Open, NY Open, GMT jag för närvarande handlar australiska Marknadstimmar koncentrerar mig dock på GBPUSD, GBPJPY amp AUDUSD pairs. Average Daily Range Pro Kalkylator Metatrader 4 Indikator Denna indikator mäter det genomsnittliga dagliga intervallet (volatilitet) för följande tidsperioder: 5 dagar, igår, vecka, månad och 180 dagar. Installera det bara i Metatrader 4-indikatormappen och sätt det på jobbet. Fungerar på alla valutapar. Det visar också dig today8217s högt och lågt pris, pips till today8217s high, pips till today8217s lågt pris, 8230En av de bästa dagliga intervallindikatorerna som jag någonsin stött på. Inga signaler från denna indikator. Konfigurerbara indikatoralternativ Hörninställningar, dagar, färger, Visa Daily HighLow, 8230 EURUSD Weekly Chart Exempel Relaterade inlägg: Klicka här för att lämna en kommentar Nedan 0 kommentarer Lämna ett svar: Välj en topp Trading Strategy8230 Klicka på en av de gröna knapparna för att välja din topp Handelsstrategi Ladda ner nu alla våra valutasystem, EAs, handelsstrategier och indikatorer 100 GRATIS för en begränsad tid. Gillar oss på Facebook Copyright 2017 Dolphintrader Ladda ner Forex Analyzer PRO gratis idag Brand New Forex System med Super Accurate och Fast Signals Generating Technology. Forex Analyzer PRO genererar köp och säljsignaler direkt på ditt diagram med lasernoggrannhet och REPAINER ALDRIG upp till 200 pips varje dag. Köp och sälj Forex-signaler. Avancerad daglig avkänningsdetektering. E-post. Mobilvarningsanmälningar Ingen omhändertagning eller lagring Vi respekterar alltid din integritet vid Dolphintrader.

No comments:

Post a Comment